Dansk skirejsebureau skifter navn og skaber ny unik identitet

Team Benns Ski har med sit nye navn og visuelle identitet fundet et sweet spot i skibranchen. Det overordnede mål har været at skabe en ny unik identitet med et imødekommende og nærværende udtryk, der adskiller sig fra konkurrenterne på markedet

Som en del af en større re-positioneringsstrategi, der skiller sig ud fra skibranchens klassiske kommunikationsform, har Team Benns Ski skiftet navn til Vinterly. Med det nye navn har skirejsebureauet skabt en ny visuel identitet, der skal sikre en mere værdibaseret fortælling om, hvad skirejser består af.

Revitaliserende re-branding

Vinterly ønsker at videreformidle en værdifortælling om, hvad skiferier egentligt består af – alt hvad der er essentielt for skiferier i deres øjne. Med denne nye identitet har Vinterly fundet et sweet spot i skibranchen med et fokus, hvor skiferier, nærvær og familietid bliver set som en helhed.

Skiferier har en helt bestemt stemning, hygge og varme over sig. Og det er netop det, Vinterly gerne vil formidle. Denne form for hygge, varme og levende stemning er ikke kun at finde på Vinterly’s skiferier, den er også tæt forbundet med virksomhedens egen DNA.

En skiferie består af meget mere end det at suse ned ad pisterne. Det er lige så meget alle de ting, der sker væk fra pisterne med hyggen og det nærvær, man har med familien eller vennerne på ferien. Derfor valgte vi at skifte navn til Vinterly, der netop siger meget mere om det at holde skiferie, forklarer Majbritt Jensen, som er Salgschef hos Vinterly

Essensen af en skiferie er derfor, at der skal være tid til hygge og tid til hinanden, hvilket falder godt i spænd med Vinterly’s værdier, der er bygget op om hjertevarme og stærke personlige bånd til gæsterne såvel som hinanden.

En identitet, der afspejler nærvær og hygge

Navnet Vinterly er valgt netop fordi, det afspejler essensen af skiferier og kerneværdierne fra virksomheden selv. Navnet er bygget op af to grundsten, vinter og ly. Mens vinter henviser til kerneproduktet, nemlig ski, sne, kulde og udendørsaktiviteter, relaterer ly til stemningen, nærværet og hyggen ved skiferier.

Vinterly har med deres re-branding skabt en identitet, der favner de indbydende og smukke bjerglandskaber samt de hyggelige og spontane øjeblikke med familie og venner. De har skabt en identitet, som værner om virksomhedens egen hjertevarme og kerneværdier.


Vinterly Skirejser er en del af Nordens største koncern SkiGroup, der også tæller de velkendte aktører Højmark Rejser, Clickski i Danmark og Lion Alpin i Sverige, Norge og Schweiz. Hver eneste sæson sender koncernens skirejsebureauer omkring 45.000 gæster på ski til de forskellige rejsemål.

 

DEL
Forrige artikelHorsens Lift investerer på livet løs