Bliv kundens foretrukne med den rette emballage

Butikkerne flyder over med produkter, der kan det samme. Der kommer flere og flere spillere på markedet, og konkurrencen vokser markant. Du kender det måske fra din branche? Med den rette emballage kan du styrke dit brand i den hårde konkurrence.

I detailbranchens hårde konkurrence er det ikke længere nok at have et fedt produkt. Nu er der langt flere faktorer, der spiller ind, når kunderne skal træffe sin endelige købsbeslutning.

Derfor giver vi dig her et godt råd i kampen om at skille sig ud og blive det produkt, som kunderne vælger.

Produktets udseende kan være afgørende

En af de faktorer, der er afgørende i forhold til kundens valg af produkt, er produktets udseende. Produktets emballage har nemlig en stor betydning for mængden af salg. Har du det bedste produkt, er det ikke længere ensbetydende med, at det sælger bedst. Hvis konkurrenten har en flot emballage og har forstået at skabe et brand heromkring, så er det i sidste ende ofte dem, kunderne vælger. Derfor er det også vigtigt at tænke produktets emballage ind.

Alt efter hvad dit produkt er, er der flere forskellige muligheder i forhold til at skabe merværdi i emballagen. Det hele afhænger af, hvordan du ønsker designet, og hvad der passer ind i din virksomheds brandingstrategi. Når du skal vælge dit produkts emballage, skal du overveje hvilken funktion, kvalitet, pris og ikke mindst udseende emballagen skal have.

Styrk dit brand med den rette emballage

Står du og skal designe eller redesigne dit produkts emballage i karton eller pap, er en god idé at tænke ud af boksen. Skaber du en anderledes emballage i pap eller karton, der skiller sig ud fra mængden og samtidig er tilpasset tidens tendenser, bliver dit produkts indpakning en del af kundens købsoplevelse.

Gør du det til en oplevelse at købe og åbne et produkt ved at have en flot og spændende emballage, har du tilført en merværdi, der kan være afgørende for dit salg. På denne måde kan du forstærke din branding af produktet igennem emballagen.

Emballage med mange fordele

Kartonemballage har den fordel, at den kan udformes på mange måder og tilføjes mange forskellige slags detaljer. Nogle af de detaljer kan være ruder, så du kan se produktet i pakken, præg, håndtag, højglans lak eller måske lave emballage med eftertryk.

Det handler om at vælge et design, der passer ind i dit brand og identitet. Det kan for mange være en udfordrende proces, men opnår du dette, er du godt på vej mod at tilføje merværdi til dit produkt.

Emballage med merværdi

Har du brug for gode råd til udformningen af emballagen, eller har du en klar forestilling herom og ønsker at føre den ud i livet? Så bør du tage fat i et selskab, der specialiserer sig i emballage.

Schur har eksisteret i mere end 170 år og har dermed mange års erfaring i branchen. Schur Pack har stor erfaring i alt indenfor karton-, pap- og specialemballage i højeste kvalitet. Med de mange år i branchen har de en god fornemmelse af, hvad der rør sig indenfor tendenser og teknikker. Ved at vælge en erfaren emballeringsproducent sikrer du dig det bedste fundament for at skabe added value på dit produkt igennem emballagen.